سیستم جامع خانواده- مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان

آموزش خانواده- انجمن اولیاء و مربیان

سیستم جامع خانواده- مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان

آموزش خانواده- انجمن اولیاء و مربیان

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

پیام تربیتی شماره 3

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ب.ظ

انتظارات همسران و اعضای خانواده از یکدیگر

                                                                                                                                                                                                                                                                                  پیام تربیتی شماره 3

 

-من از همسرم انتظار دارم  ، همواره و در همه حال ، خداوند را حاضر و ناظر بداند.

-من از همسرم انتظار دارم ،  به اندازه وسع و توان من، از من انتظارات واقع بینانه داشته باشد.

-من از همسرم انتظار دارم  ،  با من حرف بزند و انتظارهای خود را به طور شفاف بیان کند و نیازهای خانواده را برآورده نماید.

-من از همسرم انتظار دارم ، از ازدواج با من اظهار رضایت نموده و موجب افتخار و سربلندی من شود.

-من از همسرم انتظار دارم ، نسبت به من و اعضای خانواده وفادارباشد و به من و اعضای خانواده اعتماد کند.

-من از همسرم انتظار دارم  ، من و اعضای خانواده را دوست بدارد و محبت خود را به روش های گوناگون ابراز نماید.

-من از همسرم انتظار دارم ، به من و اعضای خانواده احترام بگذارد و با احترام صحبت کند.

-من از همسرم انتظار دارم ، همواره مرا دوست بدارد و وجود فرزند یا فرزندان موجب نشود که به من کم توجهی یا بی توجهی کند.

-من از همسرم انتظار دارم ، درباره اموری که او را ناراحت کرده به جای پرخاشگری، به آرامی حرف بزند و آنها را مطرح نماید.

-من از همسرم انتظار دارم ، نسبت به اعضای خانواده قدرشناس باشد و درمقابل محبت هایی که به او می شود ابراز تشکرکند.

-من از همسرم انتظار دارم ، برای رفاه خانواده تلاش کند و زمان معینی را برای صحبت کردن با اعضای خانواده اختصاص دهد.

-من از همسرم انتظار دارم ، در فعالیت های مشترک خانواده شرکت کرده و حافظ اموال خانواده باشد تا زندگی متنوعی داشته باشیم.

-من از همسرم انتظار دارم ، نزد فرزندان و دیگران با من به نزاع و مشاجره نپردازدو از من به نیکی و خوبی یاد کند.

-من از همسرم انتظار دارم ، در امور خانوادگی مشارکت کند و در مشکلات زندگی به من کمک فکری دهد.

-من از همسرم انتظار دارم ، در زندگی خانوادگی ، برنامه ریزی اقتصادی و مالی داشته باشد و دچار افراط و تفریط نشود.

-من از همسرم انتظار دارم ، فردی صبور و بردبار باشد ، زود از کوره در نرودو به وعده های داده شده عمل نماید.

-من از همسرم انتظار دارم ، با اعضای خانواده مشورت کند و به توانایی های من و اعضای خانواده تکیه نماید.

-من از همسرم انتظار دارم ، درباره ویژگی های جسمانی من ایراد نگیرد و مرا تحقیر و سرزنش نکند.

-من از همسرم انتظار دارم ، به آراستگی ظاهری و بهداشت شخصی خود توجه کند.

-من از همسرم انتظار دارم ، فرصت هایی را برای رشد همه جانبه و سعادت من و اعضای خانواده فراهم کند.

-من از همسرم انتظار دارم ، به امور تحصیلی فرزندان توجه کند و مرتبا با مسئولین مدرسه در ارتباط باشد.

-من از همسرم انتظار دارم ، استقلال فکری خود را حفظ کند و تحت تاثیر بدگویی های دیگران نباشد.

-من از همسرم انتظار دارم ، در قضاوت هایش نسبت به من پیش داوری نکند و جانب اعتدال و انصاف را رعایت نماید.

-من از همسرم انتظار دارم ، همواره به تفاوت های زن یا مرد توجه کند و آنها را بپذیرد و مرا با دیگران مقایسه نکند.

-من از همسرم انتظار دارم ، شخصیتی مستقل داشته و ناآگاهانه از دیگران تقلید نکند و اجازه ندهد دیگران در زندگیش دخالت کنند.

-من از همسرم انتظار دارم ، سخت کوش ، با نشاط ، و با انگیزه باشد و در مقابل صحبت های اعضای خانواده واکنش مناسب نشان دهد.

-من از همسرم انتظار دارم ، به شیوه های کوناکون عشق و محبت خود را به من و اعضای خانواده نشان دهد و ابراز نماید.

-من از همسرم انتظار دارم ، همواره صادق و راز نگه دار باشد و امور خانوادگی مان را نزد دیگران افشا نکند.

-من از همسرم انتظار دارم ، با من و اعضای خانواده رابطه عاطفی و کلامی مناسب برقرارکند.

-من از همسرم انتظار دارم ، از مشاجره کردن با من و اعضای خانواده و گیر دادن خودداری کند.

-من از همسرم انتظار دارم ، به من هم حق انتخاب بدهد و از تحمیل رای و نظر خود اجتناب کند.

-من از همسرم انتظار دارم ، فشارها و ناکامی های محیط کارش را به خانواده منتقل نکند.

-من از همسرم انتظار دارم ، در خانه و خانواده فضای معنوی و انسانی ایجاد کند.

-من از همسرم انتظار دارم ، به من و اعضای خانواده امید ، روحیه و انگیزه دهد.

 

کارشناسی انجمن اولیا و مربیان


  • سید کاظم حسینی پور

نظرات  (۱)

با سلام . خیلی خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی